To już 10 lat z Diablo II!

Data publikacji : 29.06.2010

Stało się! Dzisiejszego dnia mija okrągłe dziesięć lat, odkąd Blizzard wydał na światło dzienne podstawową wersję, drugiej odsłony legendarnej serii Diablo. Wszyscy fani mrocznego sanktuarium wyczekiwali już od dłuższego czasu 29 czerwca 2010 roku z myślą że firma Blizzard Entertainment uraczy nas fantastycznymi informacjami o grach spod znaku Diablo...

Dosłownie kilka chwil temu, oficjalna strona Diablo III doczekała się po niespełna roku przerwy niewielkiej aktualizacji, gdzie znaleźć możemy informacje na temat obchodzonej rocznicy Diablo II. Niestety, jednak Blizzard w pewnym sensie zawiódł wydając trzy screeny z Diablo II oraz jeden artwork, który stosunkowo średnio się prezentuję. Jednak jakby to powiedzieć, każdy prawdziwy fan mrocznej trójcy nasyci się choćby kroplą spaczonej krwi. Na pocieszenie możemy dodać, iż już w przyszłym roku, dokładnie 31 Grudnia 2011 roku obchodzić będziemy 15 lecie całej serii Diablo, począwszy od pierwszej części, która ujrzała światło dzienne w 1996 roku. Tymczasem serdecznie zapraszamy do tłumaczenia oficjalnego działu, jaki został przygotowane specjalnie z tej okazji.

Dołącz do nas w czasie gdy świętujemy 10 rocznicę wydania Diablo II! Mające swą premierę 29 czerwca 2000 roku, Diablo II zostało stworzone w oparciu o oryginalne Diablo, które połączyło elementy klasycznej gry role-playing z wartką akcją walki z demonami.

Diablo II to coś więcej niż tylko poprawienie podstawowych elementów oryginalnej gry. Przeniosło ono bowiem rozgrywkę do otwartego świata z ogromnymi strefami i wprowadziło złożony system losowo generowanych podziemi. Diablo II zabrało graczy w podróż od piaskowych pustyń do mrocznych dżungli, a zadanie ostatecznie doprowadziło ich do płonącego piekła.

Gracze otrzymali większą ilość unikalnych klas postaci spośród których mogli wybierać, włączając w to legendarne archetypy takie jak Barbarzyńca. Ulepszony system rozwoju postaci wprowadziły do gry jeszcze większą głębię, począwszy od nowych umiejętności, poprzez liczne przedmioty do zbierania, skończywszy na możliwości wzmacniania tych skarbów przy użyciu kamieni i run.

Platforma Battle.net Blizzarda zapewniła grze bardzo prężny system multiplayer który po tak wielu latach wciąż pozostaje popularny. Diablo II zostało zaktualizowane w tym roku, posiada dużą rzeszę graczy odwiedzających Battle.net każdego dnia i regularnie zdobywa miejsce w najlepszej 20 gier sprzedawanych na PC.

Chcieliśmy wyrazić naszą wdzięczność dla fanów za to że wspieracie nas od tak wielu lat - dziękujemy za wasz entuzjazm, Diablo II wciąż jest silne.

Autor: Dominik "BeLial" Misiak, Grzegorz "Sigmar" Sadziński
Data publikacji : 29.06.2010
Data modyfikacji : 02.11.2010
Liczba wyświetleń tekstu: 3055

Komentarz (37)

  • Jedna dekada. Miliony zabitych demonow...

    hehe
    ~The Butcher
    2010/06/29 20:57
  • Troszkę lipnie podeszli do sprawy. Oczekiwałem czegoś fajniejszego... :(

    Ten art marnej jakości, fuszerkę odwalili troszkę, taka profesjonalna firma, a nawet nie narysowali czegoś na tę okazję. Szkoda, może za rok na 15-lecie będzie lepiej, może premiera DIII, w końcu wypada pod koniec roku ten event :P Kto tam wie :P
    ~BeLial
    2010/06/29 21:04
  • no co tu duzo nie gadac, na razie maja przed oczyma tylko premiere sc2 i tyle w temacie.
    Co do d3 to odkladaja wszystko na blizzcon, na ktorym i tak pewnie zobaczymy tylko nowa klase i nic nowego sie nie dowiemy. Jedna klasa postaci na rok to oczywiscie skandalicznie malo...
    obym sie mylil.
    ~LuMislav
    2010/06/29 21:25
  • Mogli plecami walnąć 5 klasę, i nic nie mówić. Prezent byłby całkowicie satysfakcjonujący, a tak ten art taki dziwny jest. Zerknie ktoś za kilka lat i będzie się głowił dlaczego nie ma klasy 'xxx'? A odpowiedź starych fanów będzie- bo Blizzard ma taką politykę reklamową o.0 - i klimat szlag trafia :P
    ~seraf
    2010/06/29 21:25
  • nie komentujcie nie macie pojęcia o ich pracy. To są geniusze!:)
    ~IVIetal
    2010/06/29 21:34
  • Moim zdaniem ten art, to mała podpowiedź co do tego jaka będzie ostania klasa postaci.

    Pierwsze co rzuca się w oczy to brak druida i zabójczyni - rzecz moim zdaniem nieprzypadkowa.

    Postacie są dobrane w pary męsko-damskie i wymieszane archetypami. Jest Wizard i Czarka, Nekro i Szamanka, Pal i mniszka, barb i barbarianka - jedyna postacią, która nie ma pary jest amazonka. Jak myślicie czemu? ;)

    Moim zdaniem Blizz puszcza nam oczko, delikatnie potwierdzając, że ostatnia klasa postaci w D3 to postać dystansowa zbliżona archetypem do amazonki. Właściwie to żadna rewelacja, bo można było się tego spodziewać, ale zawsze to coś... ;)
    ~M4G
    2010/06/29 21:39
  • Szóstka za muzyczkę!! sam gram na gitarze, czuje to piękno... mmm.
    Posluchajcie Call Of Ktulu MetallicY - pasuje klimatem.
    ~IVIetal
    2010/06/29 21:40
  • ~M4G: To że nie ma Druta i Zabójczyni świadczy tylko o tym, że to 10 lecie podstawowej wersji gry, a nie rozszerzenia, które wyszło rok później. Świętujemy 10 lat Diablo II, a nie Diablo II Lord of Destruction. Takie ja przynajmniej odnoszę wrażenie.

    Ale coś w tym jest co mówisz.
    ~BeLial
    2010/06/29 21:44
  • Muzyczka z diabełka :)
    Aż chyba sobie zainstaluje, Hiszpania gra jak nie oni, to chociaż się tak pociesze :P

    ~BeLial jasne, że można to także tak odczytywać, ale to też nie rocznica D3, więc... ;)
    ~M4G
    2010/06/29 21:49
  • Jak już jesteśmy przy rocznicach, to wcześniej niż 15 rocznica jedynki, będzie 9 rocznica dodatku Lord of Destruction, równiutko za rok, i myślę, ba, jestem pewien, że to będzie premiera Diablo 3. Blizzard lubi takie okrągłe liczby, tak jak dodatki równo rok później, więc przewiduje tak najbliższą przyszłość. Starcraft 2- 27 lipiec 2010, World of Warcarft: Cataclysm 4 kwartał 2010 (zupełnie nieistotna premiera, mam tę grę bardzo, ekhm daleko w uchu) 29 czerwiec 2011 Diablo 3, 27 lipiec 2011 pierwszy dodatek do Starcrafta 2. Czyli wszystko układa się w jasną całość, tak jak między słowami mówił na Blizzard czyli pierwszy dodatek do Starcrafta 2 rok po premierze podstawki, a jeszcze przed nim, premiera Diablo 3. Troszkę skomplikowane, no ale cała ta zgraja geniuszy jest trochę nieobliczalna i wprowadzają chaos jak już coś powiedzą.

    Edit: Sorry, 10 rocznica Lord of Destruction za rok będzie oczywiście.
    ~Mycota
    2010/06/29 21:53
  • Chciałbym żeby tak było, ale szczerze mówiąc co raz bardziej nastawiam się jednak na 2012.
    Trudno mi uwierzyć, by nagle pracę nad D3 tak mocno przyśpieszyły by w rok doprowadzić produkcje do końca. Trudno ocenić dokładnie na jakim etapie są pracę, ale to raczej nie ostatnia prosta, więc taki pośpiech byłby trochę nieodpowiedzialny i kompletnie sprzeczny z polityką Blizz'a. Po Blizzcon'ie będziemy wiedzieli dużo więcej, ale jakiś fajerwerków bym się nie spodziewał. IMO przed nami jeszcze przynajmniej dwa Blizzcon'y...
    ~M4G
    2010/06/29 22:44
  • premiera będzie w okolicach 15 lecia, ta gra wyjdzie koniec 2011, wakacje 2012 i jestem skłonny nawet się założyć, że nie wcześniej ;)
    ~Rogal
    2010/06/29 22:48
  • 15-lecie to fajna okazja i zgadzam się z wam, że Blizz lubi takie podteksty, ale jeszcze bardziej lubi dopracowane gry, więc 2011 to dość ryzykowna data - no chyba, że Blizz sprytnie robi nas w ciula i tak naprawdę gra jest już mocno rozbudowana ;) W sumie nie obraziłbym się na nich ;P
    Blizz jest nieprzewidywalny, więc kto wie... ;)

    Gdybym miał się zakładać to stawiałbym podobnie jak Rogal.
    ~M4G
    2010/06/29 23:10
  • Zacznę może od tego ze na 10 rocznicę to mogli się nie co bardziej wysilić jak porównuję z przytoczonymi przykładami co do rocznic Warcrafta.

    A teraz ad rem...

    Z tymi spekulacjami co do piątej klasy dystansowej i amazonki jest taki mały problem że klasy są dopasowane raczej byle jak, bez patrzenia na archetypy, by wizualnie się komponowały:

    * Monk/Nekromanta [Alternatywna postać walcząca wręcz/Alternatywny Caster]
    * Wizard/Czarodziejka [Dwoje casterów, jedyna para która jest dopasowana archetypami]
    * Witch Doctor/Barbarzyńca [Alternatywny caster/Postać walcząca wręcz]
    * Barbarzyńca/Paladyn [Postaci walczące wręcz główna i alternatywna]

    Więc poza Czarodziejką, (i trochę Paladynem) klasy stojące "za postaciami" niezbyt odpowiadają archetypowo klasom z dwójki.
    Więc biorąc pod uwagę te rozbieżności piąta klasa może być czymkolwiek (ale nowość powiedziałem ;-), aczkolwiek ja sam mam nadzieję na klasę dystansową.

    Cóż

    "Nadzieja umiera ostatnia"

    Poczekamy na kolejne informacje
    ~Nishrek
    2010/06/29 23:35
  • w każdym razie wszystko wskazuje na to że każda dotychczasowa postać ma niezmiernie ciekawe umiejętności i są ciekawie wykonane, w d2 nigdy mnie nie rajcowały niektóre postaci, a tu wygląda że każdą postacią będzie ciekawie dobić jakiegoś wyższego levela.
    ~IVIetal
    2010/06/30 00:52
  • Nishrek >
    Są przemieszane, żeby obrazek wydawał się bardziej żywy i prawdziwy, ale oczywistymi parami są:
    sorc wizz
    necro witchD
    barba Fbarb
    pala monk
    i zostaje ama ... ?(ranger?elf?... prooooszę... zawsze chciałem pograć elfem ;) :P)

    jestem tylko ciekaw jak będzie z tymi nawiązaniami do D2, bo ponoć ma być trochę takich smaczków, a dla mnie juz tristram i noga wirta w D2 robiły super wrażenie :)
    ~Rogal
    2010/06/30 07:36
  • "Chcieliśmy wyrazić naszą wdzięczność dla fanów za to że wspieracie nas od tak wielu lat - dziękujemy za wasz entuzjazm, Diablo II wciąż jest silne" - a teraz przejdźmy do WoWa.
    Hmmm, na czym to skończyliśmy? Ah tak, czeszemy kasiorę czeszemy. Przydałby się dział Diablo 3, żeby poczesał z nami, ale czy 5 osób robi różnicę?

    Blizz jest wspaniały. Z okazji 10 lat D2 ujawnił tyle tajemnic związanych z tą grą. Czuje się jak na polskim - pitu, pitu. Pieprzyć, pieprzyć byle pieprzyć.
    ~Constantine
    2010/06/30 09:55
  • 2012 rok to byłby dla nich wielki klaps. Teraz jak Blizz robi grę to nie dopuszcza do tego, aby wyszła później niż 3 lata po ogłoszeniu prac nad nią, bo 3 lata to już maksymalny czas w najszybciej rozwijającej się dziedzinie jaką są gry komputerowe. Zresztą, czym mieliby załatać dziurę w 2011 roku? Teraz, gdy są Activision/Blizzard nie mogą dopuszczać do takich dziur finansowych, bo lada chwila i WoW przestanie być już taki przychodowy. Na pewno zapchaj dziurą nie będzie nowe MMO, które przypuszczając, że zostanie ogłoszone na przyszłym BlizzConie, nie ma szans aby pojawił się rok po ogłoszeniu. Tak naprawdę, Diablo 3 będzie miało łatwiejszą sprawę niż StarCraft 2, bo dla diabła będzie gotowa już ostateczna wersja nowego Battle.netu, a jak wiadomo, to było jedno z najpoważniejszych trudności aby w ogóle doszło do premiery nowego StarCrafta.

    Połowa 2011 roku to premiera Diablo 3 i basta :)! Chyba, że ogłoszą znów jakiś dodatek do WoW'a. Tfu.
    ~Mycota
    2010/06/30 12:03
  • Nie będę ukrywał, że tym razem lekko się na nich zawiodłem. Można było zrobić niewiele, a i tak dałoby to dobry efekt - chociażby odświeżenie strony głównej. Mam na uwadze fakt, pod którym zresztą się podpisuję, że Blizzard jest mistrzem marketingu. Jednak czy w tym przypadku nie jest to aby przesadą? Nie przypominam sobie, aby od czasu Blizzcon'u pojawiła się jakaś większa i konkretniejsza wiadomość związana z universum sanktuarium. Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia czym mogliby zrehabilitować tak długi okres milczenia, jak dla mnie i na chwilę obecną, ogłoszenie nowej klasy to stanowczo za mało.
    ~Sickert.
    www.blog.mgnienie.com
    2010/06/30 12:07
  • Nie można zapomnieć wrażeń z seri Diablo sa niepowtarzalne:)Pozostaje oczekiwać na trojke ale czuje ,ze jeszcze z 2 lata miną zanim wyjdzie
    ~Whitekill93
    2010/06/30 12:32
  • ~Rogal prosze elf w Diablo!? ;) nie zgadzam się , ale to ich wizje i zrobią co chca i kiedy chcą. Artysty się nie pośpiesza gdy czeka na venę!:)
    ~IVIetal
    2010/06/30 13:05
  • Nie oszukujmy się, spodziewaliśmy się czegoś lepszego. Bardzo słabo ze strony Blizzarda wypadło to co 'dał' na 10 lecie. 2-3 ladne arty z 2 czy 3 części, jakiś nowy gameplay na osłodzienie czekania na Blizzcon, jakaś ciekawsza nowinka... i byłoby fajnie, miło i w ogóle:) a tak mamy na szybko wysmyrany tekst, jakiś SŁABY art i 3 screeny... eee Blizzard wtf ?:P
    ~Kinzao
    2010/06/30 13:51
  • @IVIetal
    Napisz pisemne pozwolenie, abyśmy mogli znów pisać komentarze...
    Fajnie, że chociaż serwis battle.net.pl zrobił coś fajnego i oryginalnego, muzyka to świetny pomysł!
    Człowiek ma prawo okazać swój zawód, jak po kilu grubych latach grania w D2, dwuletnim oczekiwaniu na D3 na okrągłą dla trylogii rocznicę otrzymuje marny artwork....
    ~seraf
    2010/06/30 13:58
  • nie wiem, czy Wy tez tak to czujecie, ale ja jako fan d2 czuje sie przez blizza olewany. Sorry ale tak sc2 - esport
    WoW - pieniadze
    diablo - prestiz dla blizza i gra dla normalnych ludzi bez esportu i placenia abonamentu i innych pierdol

    Uwazam, ze ze wszystkich gier jakie robi blizz, d3 jest dla nich najmniej wazne niestety... :<
    ~LuMislav
    2010/06/30 14:02
  • ~LuMislav cos w tym jest zaczeło sie od wowa takie olewanie a z D2 to jak kazdy wie co sie działo z ost pathem.

    A teraz centralnie widac ze olali wszystko na ta 10 rocznice diablo 2.

    A co do esportu w diablo3 to mysle ze moze cos wykombinuja jakies specjakne turniejowe plansze do pojedynków i organizowania turnieji fajnie by było :D

    Tym bardziej ze Blizza stac na to wystraczy pomysleć i wziasc sie do roboty.
    ~taykun
    2010/06/30 15:45
  • ~LuMislav: Odnoszę identyczne wrażenie. Jestem okropnie zawiedziony postawą Blizza w stosunku do uniwersum Diablo. Aż przykro się robi jak fanów olewają.

    Irytujące już są te nic nie wnoszące posty Bashioka i narzekanie że gracze nie potrafią zadać konkretnego pytania.

    Ach, pewnie i tak jak wyjdzie beta to nikt już nie będzie pamiętał o tej ciszy. Tak było niemal ze wszystkimi grami Blizza :P
    ~BeLial
    2010/06/30 16:05
  • ehhh... jeszcze większy zawód przeżyłem czytając pewien zagraniczny serwis... ten artwork nawet nie jest narysowany od nowa to przerobiona wersja z 99r... http://diablo.incgamers.com/gallery/showfull.php?photo=3362
    ~Rogal
    2010/06/30 19:07
  • Przecież takie coś to pięciolatek potrafi zrobić. Tylko odwrócili obraz, zmienili kolory i dodali kilka postaci z D3. Żal.
    ~Constantine
    2010/06/30 19:20
  • ~Rogal: No nie mogę, co za szajs. Teraz to już mają u mnie konkretną krechę. Pełen profesjonalizm z ich strony... Z 1999 roku, pięknie po prostu...
    ~BeLial
    2010/06/30 21:51
  • Widzę, że tylko ja znałem tego arta z browcami... kiedyś na innym portalu widziałem, i nie chce kłamać, czy nie był jakoś na gwiazdkę wydany. Ogółem miałem mniejszy zawód, bo wiedziałem od razu, współczuje.
    ~seraf
    2010/06/30 22:00
  • dla mnie to juz w sumie nie ma znaczenia, czy ten screen to remake czy nowy. W kazdym przypadku jestem zawiedziony tym calym eventem.
    Heh paradoksalnie jesli nawet blizz najmniej zajmuje sie universum diablo, to i tak uwazam ze wyjsciu d3 bedzie najlepsza ich gra w ktora bedzie gralo najwiecej ludzi.
    Dotychczas gralem we wszystkie gry blizza i z kazdego universum mam znajomych. Znam ludzi, ktorzy nie znosza wowa, znam ludzi, ktorzy srednio lubia universum sc.
    Jednak nigdy nie uslyszalem, ze komus sie nie podobalo diablo, i co wiecej zeby nie uwazal diablo za fenomen.
    Wiekszosc moich znajomych czy to z wowa, czy z sc, zaczela swoja przygode z blizzem wlasnie od diablo i tak juz zostanie, diablo >sc i wow. Nie ujmujac tym innym grom, ktore rowniez uwazam za genialne, jednak diablo to spoiwo calego community blizzarda, cos co nadalo poczatek wowowi...
    Wielu moich znajomych porzuci wowa dla d3, a przynajmniej tak deklaruje:) ja sam przestalem grac w wowa pol roku po ogloszeniu d3
    ~LuMislav
    2010/07/01 00:12
  • Za kilka miesięcy jest Blizzcon - naprawdę spodziewaliście się teraz jakiś fajerwerków?
    Oczywistą oczywistością (jak mawia pewien polityk) jest, że to właśnie na swojej głównej imprezie Blizz zorganizuje coś ciekawego.

    Art jest stary, pamiętam go gdy został wydany, ale przeróbka mi się podoba, bo IMHO jest w niej ukryta treść. Owszem, Blizz mógł się bardziej postarać, ale to nie za organizowanie rocznic ich uwielbiam, a za robienie dobrych gier.
    Ergo, narzekajcie sobie dalej - a oni i tak będą robić co do nich należy. I bardzo dobrze.
    ~M4G
    diablo3.gram.pl
    2010/07/01 01:48
  • Moim zdaniem, gdy coś robisz to rób to porządnie.
    Blizz sprawę spieprzył i tyle. Mógł w ogóle nic nie robić z okazji tej rocznicy i byłoby lepiej a tak zakpił sobie z nas.
    Jestem ciekaw czy na rocznicę WoWa odwaliliby takie badziewie.
    Co tu dużo mówić - widać, że szacunku to do nas nie mają bo nie wpompujemy w nich tyle kasy co WoWomaniacy.
    ~Constantine
    2010/07/01 08:09
  • ~Constantine: Na rocznicę WarCrafta zrobili coś takiego: http://www.worldofwarcraft.com/wowanniversary/battlecry/

    To był event z prawdziwego zdarzenia :)

    Nawiasem mówiąc, ruszyła dziś beta Cataclysmu :)
    ~BeLial
    2010/07/01 09:47
  • @BeLial
    A udało ci się może zdobyć klucz??? Bo u mnie jak na razie pusto ;/
    ~luk1230
    2010/07/01 11:22
  • ~luk1230: Sprawdzałem właśnie maila, ale również pusto :(

    Czekamy dalej, z betą SC2 było podobnie. Jakoś fazami co kilka godzin były keye rozsyłane.
    ~BeLial
    2010/07/01 11:48
  • @seraf nie rozumiem(?)
    ;
    W pełni zgadzam się z @M4G wiedzą co robia i tyle.
    Wyobrażacie sobie co będzie kiedy ta gra wyjdzie...
    Z drugiej strony myśle o tym jak można się zachwycać grą komputerową, przecierz to dziecinne nie dorosłe i ludzie będą Cie wysmiewać... tak jest? Ale kazdy przecież ma swoje inne upodobania jak motoryzacja, i nikt się z tego nie naśmiewa bo to popularne. Wirtualny świat to drugi świat po prostu.
    ~IVIetal
    2010/07/01 12:09