Zaloguj się
Zarejestruj się
Odwiedź nas na Facebook

Magic Find w Diablo 3

Data publikacji : 18.12.2009

Magic Find to statystyka, która wzbudza ogromne kontrowersje wśród fanów Diablo II. Wszystko wskazuje na to, iż powróci ona w kolejnej części w podobnej, ale także ulepszonej formie. Krytycy tego mechanizmu mają zapewne sporo racji - takie podejście sprawia, że musimy "pogorszyć" naszą postać aby znaleźć lepsze przedmioty. Czy nie powinno być przypadkiem odwrotnie? Wraz z lepszym ekwipunkiem skuteczniej eliminujemy wrogów i szybciej znajdujemy upragnione przedmioty. Po co nam więc Magic Find?

Na takie zarzuty starał się odpowiedzieć ostatnio Bashiok:

Wszystko sprowadza się do tego aby Magic Find i każda inna trzeciorzędna statystyka, która nie przekłada się bezpośrednio na moc gracza, zmuszała do pewnego kompromisu. W Diablo II w większości przypadków, a szczególnie grając pewnymi klasami, można było dodawać Magic Find i cały czas bardzo dobrze radzić sobie z walką i zabijaniem. Chodzi o to aby prawidłowo zrównoważyć wszystkie statystyki przedmiotów i upewnić się, że dodawanie takich elementów jak Magic Find spowoduje zmniejszenie tempa zabijania przeciwników. Auto-statystyki też do pewnego stopnia pomagają w tym względzie, ponieważ nie można skutecznie i łatwo dodawać statystyk aby równoważyć straty związane z przedmiotami, które normalnie pozwalałyby przeżyć i zabijać w zadowalającym tempie.

Biorąc to pod uwagę, Magic Find nie został jeszcze ostatecznie zaprojektowany. Nie posiadamy na obecną chwilę finalnej puli przedmiotów aby rozpocząć równoważenie i mieć pewność, że MF nie wymknie się spod kontroli. Może się okazać, że wybierzemy zupełnie inne podejście. Jeśli miałbym jednak strzelać, powiedziałbym, że wystarczy odpowiednio zrównoważyć statystyki.

Autor: Maciej "The Butcher" Szajdak
Data publikacji : 18.12.2009
Liczba wyświetleń tekstu: 1512

Komentarz

  • MF to jeden z moich ulubionych elementów D2 i osobiście cieszył bym się gdyby powrócił w D3, oczywiście ulepszony i z balansowany.
    ~M4G
    2009/12/18 15:57
  • Mi udawało się znaleźć konkretne itemki bez jakiegoś magic find i osobiście nie uważam, żeby był on potrzebny.

    Niektórzy pewnie uznają to za bluźnierstwo, ale co mi tam :-)
    ~Kamilbolt
    2009/12/18 16:37
  • Ja tam widziałem różnice z wysokim mf i bez niego. Bez niego czasami też coś wypadło, ale zdecydowanie łatwiej było z :P
    ~M4G
    2009/12/18 16:50
  • Moim zdaniem MF z itemow to poroniony pomysl bo co za frajda z gry 90% czasu oslabiona postacia tylko po to by te pozostale 10% nacieszyc w full efektywnym EQ. Poziom MF glownie powinien zalerzec od doswiadczenia postaci im wiecej doswiadczona postac tym lepszy drop (cos jak z craftami z d2). IM wiecej wymordowanych potworkow tym lepszy drop. A zeby zachecic do tego przy okraglych levelach mowinna byc jakas dodatkowa nagrada czyli zamast np 5 statow 1 skill dwa razy wiecej 10 statow i 2 skill a przy osiagnieciu maksymalnego poziomu jakas mega nagroda 25 statow 5 skilli (to tylko przykla wiec sie nie czepiac ilosci). Wtedy dobijanie ostatniego level-u mialo by jakis cel poza satysfakcja. Ktos co moze wiecej napisac poza FAJNY/GLUPI pomysl odnoscie tematu nie moich wypocin :)
    ~Marius
    2009/12/18 17:54
  • @Marius: Ty się chłopie marnujesz, powinieneś gry projektować! Serio mówię, to świetny pomysł z dodatkową nagrodą za dobicie do "okrągłego" poziomu!
    MF na przedmiotach również mnie irytuje, ale mógłbym to przeżyć, jeśli zapewnią dość miejsca w skrzynce do przechowywania drugiego zestawu przedmiotów (NIE-MF).
    ~m
    2009/12/18 19:19
  • ja zawsze mialam w dupie magic find, nie widzialem roznicy pomiedzy 150 procent magic find z przypadku a 500 z zamierzonych dzialan, i tak wszystko opiera sie na trade a nie znajdowaniu setek uniklanych crapow, mi mara wystrczyla zeby sie wzbogacic przez serie wymian handlowych ktore sprawialy ze cos dorzuclam zamnienialm czasem cos zalazlam az naroslo to latami do tego stopnia ze na wszystko mnie stac do dzis w diablo 2, a zaczelo sie od znalezienia mary 27, i bez tego smiesznego magic finda, taka gra latac tylko do mefa czarka jest za nudna, juz wolalabym zostac na koszmarze i wymiatac niz meczyc sie czarka na piekle szukajac itemow
    ~niepoprawna
    2009/12/18 21:43
  • Przedmioty.
    Maniacy Diablo, kochają itemy i zrobią dla nich wszystko.
    Co za dupki ustawiają te tokeny?
    ~Lesnar
    2009/12/18 21:53
  • Dla mnie mf i samo mefowanie było zabawą polegającą nie tylko na chęci wzbogacenia się, ale była to fajna odmiana dla nabijania poziomów, handlowania i grania pvp.
    D2 oferowało właściwie tylko takie "rozrywki" gdy już przeszło się całą grę (mam na myśli BN, żeby nie było). Wspólne mefowanie z kolegami i kolekcjonowanie nowych przedmiotów to była dla mnie część D2 i nic tego nie zmieni. Oczywiście to moje subiektywne odczucie i każdy może się z tym nie zgodzić.

    Istnienie MF powodowało jeszcze jedną rzecz. Zaistniały postacie pvm, pvp i typowo mefowe. Wprowadzało to różnorodność moim zdaniem :P

    Jeśli mf nie pojawi się w D3 rozpaczać nie będę, ale nie będę miał też nic przeciwko jeśli się pojawi. Jego istnienie przecież niczego nie ogranicza, tworzenie postaci mf nie jest przecież koniecznością (patrz wypowiedź niepoprawnej, przecież wiele osób właśnie na handlu się dorobiło, a nie na mf), a tylko wzbogacało całą grę o nowe możliwości.
    ~M4G
    2009/12/18 22:32
  • Co do samego MF: Tak jak powiedział Bashiok, każdy pomysł można ulepszyć i ten też.
    Moim zdaniem szansa znalezienia przedmiotów powinna zależeć nie tylko od samego mf, ale także od clvl, poziomu trudności, mlvl i zwykłego szczęścia. Odpowiedni balans zależności między tymi cechami powinien dać zadowalające rezultaty i dodać grze różnorodności. Jestem pewny, że Blizzard wymyśli coś ciekawego i

    Oparcie się głównie na lvl postaci to dla mnie trochę pójście na łatwiznę. Ogranicza to różnorodność strategii dla postaci i nieco różnorodność przedmiotów.

    MF to ciekawe urozmaicenie rozgrywki i w jakiejś formie powinien moim zdaniem pojawić się w D3. Podobny system jest przecież bardzo popularny w wielu innych grach i sprawdza się moim zdaniem bardzo dobrze.
    ~M4G
    2009/12/18 23:10
  • Nawiązując do wypowiedzi ~Mariusa o lvlowaniu postaci. W D2 faktycznie był to problem i wiele postaci kończyło z lvl ~90, bo dobicie do 99 wymagało sporej cierpliwości.

    Moim zdaniem zdobycie 99 poziomu było zbyt trudne i wiązało się z wieloma godzinami żmudnego (!) expowania.

    W D3 expowanie powinno być bardziej urozmaicone i nie sprowadzać się do powtarzalnych runów na jednego bossa.
    Już samo przejście całej gry powinno doprowadzić nas do wysokiego lvl. Późniejsze expowanie mogłoby polegać np. na dodatkowych eventach, niekoniecznie związanych z fabuła. Prócz tego np. mogły by być jakieś bonusy za oczyszczenie całej lokacji z potworów, na pewno byłoby to ciekawsze niż ownowanie małej lokacji jak tron zniszczenia etc. Mają pojawić się też achievementy, które mogłyby być też nagradzane np. expem i nie tylko.

    Z zachęcaniem graczy do zdobywania nowych poziomów i dobicia do ostatniego Blizz raczej nie będzie miał problemów gdyż pokazał, że już nabrał w tej kwestii doświadczenia
    ...
    ~M4G
    2009/12/18 23:30
  • ...
    Najlepsze przedmioty mogą mieć wymagany najwyższe poziom postaci. Osiągniecie ostatniego poziomu może być achievementem, który np. otwiera drogę do jakiegoś ciekawego eventu i daje jakieś fajne bonusy dla postaci.
    Pomysł Mariusa z dodatkowymi pkt umiejętności to też dobre rozwiązanie, stosowane co raz powszechniej i sprawdzające się (przypomnę tylko, że prawdopodobnie nie będzie statystyk).
    Możliwości jest wiele i jestem pewny, że tym razem nie będzie z tym problemów.
    ~M4G
    2009/12/18 23:37
  • "Poziom MF glownie powinien zalerzec od doswiadczenia postaci im wiecej doswiadczona postac tym lepszy drop "

    Dokładnie podobnie było w pierwszej części i zdecydowanie blizzard powinien wrócić do tego rozwiązania. Gdy już mieliśmy postać powyżej 25 lvl to biżuteria '+15 do wszystkich atrybutów' wyskakiwała niemal co chwilę.
    ~Kamilbolt
    2009/12/19 09:57
  • Widzę wiele za i przeciw MF komentarzy. Porównujecie system do D1 gdzie "Gdy już mieliśmy postać powyżej 25 lvl to biżuteria '+15 do wszystkich atrybutów' wyskakiwała niemal co chwilę.", osobiście nie uważam to za dobrego sposobu, w połączeniu z "super super" bonusem za osiągnięcie max lvlu, gra będzie się sprowadzać tylko i wyłącznie do bicia expa i lvlowania bo wiekszy lvl = lepszy mf, lepszy bonus. Znalezienie kompromisu w MF jest moim zdaniem istotne, bo daje nam to spore możliwości... "dobra zaryzykuje zdejme ten ring założę tu jakiegoś d mf może mi coś dropnie... ale kurde może być ciężko to wygrać". Poza tym mogą występować naprawde rare itemy które bez naprawdę sporego poświęcenia w MF nie znajdziemy... a ta radość później ^_^. Wrócę jeszcze do kwestii bonusu za max lvl, moim zdaniem powinien być jakiś fajny bonus, ale nie za bardzo przepakowany, a dobicie max lvlu powinno wymagać naprawdę dużej ilości grania, i tu powinna pojawić się jakaś innowacja w expieniu, nie tylko boss
    ~Aganastarn
    2009/12/19 13:39
  • blizz ciągle mówi, że gracze powinni coś wybierać. A gdy by było dwa piwrścienie zkote jeden daje 50% (nie 50% większa szansa tylko ta szansa = 50%) ze z bossa wypadnie super mega item, a drugi ring - za zabicie tego samego bossa daje nam 500 - % wiecej expa.

    by byśmy wibierali, czy chcemy szybciej expic czy szybciej się wzbogacać .....
    ~Iwankoo
    2009/12/21 10:48
  • mi się mf w ogóle nie podoba. dokładnie jak pisał Marius. nie ukrywam, że robiłem runy na mefa, ale tylko dlatego, że trzeba było to robić, żeby znajdować dobre przedmioty. blizzard podobno chce stworzyć taki system, żeby nie opłacało się ciągle czyścić jednej lokacji, czy jednego bossa. mam nadzieję, że im się to uda. a mf na przedmiotach mogliby wywalić. czytałem natomiast kiedyś o takim pomyśle, aby np. mf rósł wraz z tym jak długo nie dajemy się zabić. i to jest moim zdaniem genelny pomysł. jeśli zrobimy np. 10 lvli bez ani jednej śmierci to dostajemy bonus do mf. kiedy giniemy, bonus się zeruje. to promuje dobrych graczy. i wymaga od nich ciągłej uwagi, a nie tylko wyskakiwania na jednego bossa i powtarzania go 100 razy dziennie.
    ~Yaerius
    2009/12/22 12:15
  • Podobno Blizz ma wprowadzic system combo. Im bardzie efektownie/efektywnie eksterminujesz mobki tym wiecej dostajesz Expa wystarczy wpesc w to MF i jest cacy. Czyli bardziej oplaca sie rozwalic 5 potworkow zonglujac skillami niz spamowanie bez opamietania jednym. Chcesz miec lepsze osiagi to wbijaj w grupe mobkow a nie spamuj z oddali jednym skillem. MF i Exp powinien w glownej mierze zalezec od efektywnego wykorzystana mozliwosci danej klasy a nie jak w D2 od itemow % exp % MF.
    ~Marius
    2009/12/22 15:33
  • A mnie trzymanie dwóch rodzajów sprzętu żeby mieć ten jeden na mf bardzo denerwował. Przecież wiadomo że gra się dla przedmiotów, a więc i tak zakłada się ten na mf. A ten drugi kurzy się w skrzyni i szkoda tego. Chciałbym żeby wraz z wartością danego przedmiotu dla danej klasy rósł też mf związany z danym przedmiotem. Co to mf powiązanego z umieraniem - zły pomysł bo promuje postacie defensywne.
    ~MHT
    2009/12/22 19:26
  • ~MHT, Blizz w D3 caly akcent daje na dynamike gry. Wszedzie tylko o tym tylko mowia, ze czegos tam nie wprowadza bo zmniejszy dynamike. Wiec postaci defensywnych, jak takowych raczej nie bedzie. Marius na racje.
    ~Iwankoo
    2009/12/23 08:38
  • @MHT
    defensywne? dlaczego? postać ofensywna też nie powinna Ci ginąć. na tym polega jednak umiejętne granie. nie na tym, żeby na chama przeć do przodu kiedy widzisz, że zaraz zginiesz. bo w życiu trzeba wiedzieć kiedy wstać, a kiedy siedzieć :) no i kiedy zwiewać :) ale zgadzam się z Tobą co do dwóch zestawów sprzętów. no i zgadzam się z Mariusem.
    ~Yaerius
    2009/12/23 09:26
  • Zgadzam się z MHT. Taki system spowalniałby rozgrywkę, bo każdy grałby asekurancko, żeby nie zginąć. Kłóci się to z filozofią Blizzarda. System 'multikill' (combo), daje zdecydowanie lepsze rezultaty.
    ~M4G
    2009/12/23 14:25
  • A może jakieś runy - jakby mogłybyć powiedzmy wyjmowane i zamieniane.
    Jedne by dodawaly do jaksoci walki a drugie do ilosci zlota albo wypadania przedmiotow, albo zeby nie utrudniac, aby firma miala mniej do roboty [czytaj: Diablo szybciej wyjdzie, ( najwyzej potem w patchu :D dodać )] to jedynie zwiekszona szansa na kase.
    Jak za pieniądze - nie tak jak w D2 - bedzie mozna wszystko kupic.
    Nie bedzie wiejskiego jedynie handlu wymiennego, to moglo by to wystarczyc.
    Ale w sumie fajne uczucie sammeu znalezc cos Mega.
    Inny pomysł. Może po prostu im lepszy monster, boss czy jakis tym lepszy przedmiot.
    Z wprowadzeniem Pieniędzy w ruch sie Mega ciesze. Bo jeżeli nawet chwile pograsz to znajdziesz troszke zlota, ale wzbogacisz sie o tyle ile grales równo, nie ze jak bedziesz probowal zabic bossa, ale do niego dlugos ie dochodzi czy tnie[zabija] i liczy sie tylko loot z niego, cala podroz po bossa moze nie dac nic. Taki Przykład
    I tak wiem ze jakkolwiek Blizz zrobi D3 to będzie Bossko.
    ~RaseRy
    2010/01/31 22:55