G4tv.com rozmawia z Jayem Wilsonem!
Serdecznie zapraszamy do kolejnego wywiadu jaki przeprowadzony został tym razem przez redaktorów serwisu G4tv.com z Game Directorem
Jayem Wilsonem na temat Diablo 3! Wywiad zdradza wiele ciekawych aspektów na temat automatycznego rozdawania stat pointów czy umiejętności obszarowych (AOE). Koniec jednak z przynudzaniem i długim wstępem, udanej lektury!

G4: Nad czym w procesie tworzenia skupiacie się obecnie?
Jay Wilson: W chwili obecnej skupiamy się nad produkcją. Jesteśmy w fazie którą nazywamy "hardcore production stage." Odpowiedzi na nasze największe pytania zostały już znalezione. Większość pytań, która pozostała przed nami nie jest zbyt trudna. Będziemy po prostu musieli w odpowiednim czasie na nie odpowiedzieć. Na przykład przedmioty. Przedmioty nie są czymś, co nas martwi na chwilę obecną, jest to raczej coś, co będziemy musieli zrobić. Właśnie w takim miejscu znajduje się obecnie nasz projekt. Mamy wciąż sporo do zrobienia, jednak wszystko póki co, idzie bardzo dobrze.
G4: Wczoraj, w czasie BlizzConu 2009, ogłosiliście klasę Mnicha. Jaką rolę dla niego widzisz w grze?
Jay Wilson: Tworząc mnicha chcieliśmy stworzyć kolejną klasę do walki wręcz, która byłaby jednak całkowitym przeciwieństwem barbarzyńcy. Kogoś, kto bardziej skupia się na szybkości, a nie wytrzymałości, kto może korzystać z magii, czyj styl walki wymaga większej finezji. Zdecydowanie jest on przeciwieństwem dla, "wbiegnę w grupę przeciwników i pokonam ich dzięki swej niezrównanej sile."
Co do mnicha, to zainspirowały nas liczne gry, takie jak na przykład God of War, w związku z czym chcieliśmy stworzyć postać, która mogła mieć wiele fajnych i bardzo szybkich ataków. Zdecydowaliśmy się na system combo, gdzie wiele umiejętności ma sporo różnych efektów w zależności od ich stadium - najpierw efekt numer 1, potem 2, a na koniec 3.
W porównaniu do innych klas (w grze multiplayer), mnich jest zawsze z przodu, ponieważ porusza się nieco szybciej. Może on również osłabić przeciwników - oślepić ich, czy rzucić odpowiedni debuff. Jeśli jednak pozostanie tam zbyt długo, może mieć kłopoty, gdyż jest znacznie mniej wytrzymały niż barbarzyńca. Wtedy musi się wycofać i poczekać, aż do akcji wkroczą jego znajomi. Z pewnością może zadać sporo obrażeń. Jeśli odpowiednio prowadzony jest niesamowicie potężny. Mamy wiele umiejętności które polegają na pozostawieniu czegoś na przeciwniku. Na przykład jest Exploding Palm, gdzie trzeci efekt comba pozostawia na potworku efekt DoT (damage-over-time). Jeśli przeciwnik zginie w czasie kiedy ten efekt znajduje się na nim, jest bardzo duża szansa że eksploduje zadając spore obrażenia wszystkim znajdującym się wokół niego. To doskonale oddaje nasz pomysł na ta klasę, "Wbiega. Zadaje cios, po czym znajduje nowy cel, ponieważ wie, że jego pierwszy przeciwnik już nie żyje."
G4: Kiedy miałem możliwość zagrania w Diablo III, spostrzegłem, że w grze jest znacznie więcej umiejętności zadających obrażenia obszarowe (AoE - area-of-effect) niż w Diablo II. Czym jest to spowodowane?
Jay Wilson: Ponieważ bardzo je lubimy. Daiblo II dostarczało najwięcej zabawy, kiedy pokonywało się przeciwników właśnie tego typu umiejętnościami. Na dobrą sprawę gra sprowadzała się do tego, jak dana klasa radzi sobie z dużą ilością przeciwników i właśnie to stało się dla nas jednym z celów: wiele ataków zadających obrażenia obszarowe. Albo bardzo szybkich ataków. To tyle z naszej strony. Jeśli nie możesz atakować wielu przeciwników na raz, możesz wyprowadzać ciosy bardzo szybko.
G4: Zauważyłem, że po zdobyciu poziomu w demo, musisz jedynie wybrać umiejętność. Rozwój statystyk jest dokonywany automatycznie. Co było powodem takiej decyzji?
Jay Wilson: Rozwój atrybutów jest bardzo trudny do zrozumienia dla wielu graczy ponieważ dostaje się 5 punktów, ale na dobrą sprawę nie wiadomo jak je ulokować, żeby otrzymać z nich największą korzyść. Możesz dokonywać jasnych wyborów, na przykład w Daiblo II rozwijać energię u Czarodziejki, ponieważ jest to dość oczywiste, prawda? Ale niemal każdy build dla Czarodziejki powie ci, że dokonałeś złego wyboru.
Każdy system, który zmusza gracza do szukania odpowiedzi w internecie jest złym sposobem na rozwój postaci. Każdy system w którym jest jedna "dobra odpowiedź" jest złym sposobem na rozwój postaci. Prawda jest taka, że system rozwoju atrybutów był niczym innym jak zwykłą matematyką. Nie jest trudno zobaczyć, co jest najlepszym rozwiązaniem, w związku z czym postanowiliśmy, że nie będzie to sposób rozwoju postaci. Mamy jednak inny system nad którym pracujemy. Ma on w swoim zamyśle uchwycić to, czym powinien być system rozwoju atrybutów, "chcę być silniejszy. Chcę być bardziej wytrzymały." Ta dosyć prosta idea nie jest rozwiązana w przypadku systemu rozwoju umiejętności postaci. Jest on bowiem odzwierciedleniem tego, co postać robi, nie zaś tego kim jest. W związku z tym, pracujemy nad czymś, co odpowie na taką potrzebę rozwoju, ale w znacznie prostszy do zrozumienia sposób, który będzie naprawdę modyfikował naszą postać.
G4: W kwestii gry dla wielu graczy, jak dużo uwagi poświęcacie obecnie na to jak będzie wyglądała ekonomia stworzona online? Handel przedmiotami, czy wartość złota?
Jay Wilson: Cóż, ekonomia i dokładne przyjrzenie się systemowi przedmiotów są ostatnimi rzeczami nad którymi się pracuje. Głównie z tego powodu, że nic na nie, nie czeka, one zaś czekają niemal na wszystko. Dopóki w grze nie będzie handlarzy działających w takich sposób jak planujemy, dopóki nie będzie odpowiedniego rozwoju w grze, dopóki nie będą działały wszystkie systemy, jak na przykład znajdowanie przedmiotów itd. nie ma sensu zagłębiać się w ekonomię gry. Najbardziej kluczowym elementem w kwestii tworzenia ekonomii w grze, jest wyciąganie z niej złota w niemal takim samym stopniu, co jest ono dokładane. Mówię niemal, ponieważ mała inflacja jest w porządku, deflacja jednak jest co do zasady zła.
Ale tak długo jak możesz to wszystko kontrolować przy pomocy na przykład DLC [Downloadable Content], czy wydawanych dodatków wszystko jest w porządku. Posiadanie rzeczy, na które gracze mogą wydawać złoto, jest bardzo istotne. W przypadku każdego systemu który tworzymy zadajemy sobie pytanie "jak możemy wydać tutaj złoto?" Wiele osób pytało na przykład o system respec [ponownego rozdania punktów umiejętności]. Na pewno pojawi się on w grze. Nie jest on jeszcze stworzony, ale możecie mieć pewność, że trzeba będzie wydać na niego sporo złota. Mogę to zagwarantować, gdyż będzie to jeden z elementów którego celem będzie również balansowanie ekonomii. Jest wiele innych systemów których jeszcze nie ogłosiliśmy, bądź dopiero nad nimi pracujemy. "Czy będziemy mogli usuwać kamienie z przedmiotów?" Tak i tym razem również mogę wszystkich zapewnić, że będzie to kosztowało sporo złota. To są składniki tego, w jaki sposób zwiększyć wartość złota w grze.
G4: Czy jakieś przedmioty zapożyczą z World of Warcraft system "Soulbound", czy wszystkim będzie można swobodnie handlować?
Jay Wilson: Nie ma przedmiotów typu "Soulbound", ani "Bind-on-pickup", poza nagrodami za zadania. Mamy przedmioty "Bind-on-equip", ale są to jedne z najlepszych przedmiotów w grze. Mniej więcej powyżej 85 poziomu. Tymi nie będzie można handlować po ich założeniu. Chcemy aby gracze mogli handlować przedmiotami, jednak chcemy usunąć z obrotu część z nich. Jednym z najlepszych rozwiązań jest wprowadzenie bind-on-equip. Chcemy uniknąć sytuacji w której znajdujesz fajny przedmiot "To byłby rewelacyjny przedmiot dla mojego mnicha. Ale właśnie go podniosłem i teraz jest na złej postaci." Nie chcemy żeby coś takiego miało miejsce. Staramy się, aby handel był istotnym elementem Diablo. Więc jeśli pojawia się przedmiot z którym nic nie można zrobić, rujnuje to nieco główne założenie gry. Znalezienie świetnego przedmiotu, którego nie możesz użyć, jest również doskonałą sytuacją, gdyż otrzymujesz pewnego rodzaju narzędzie, dzięki któremu możesz zdobyć coś co ci się przyda. Zdecydowanie chcemy, aby ten element istniał w naszej grze.
G4: Pozostając przy tym temacie, czy są plany wprowadzenie domów aukcyjnych które pozwolą na handel poza grą?
Jay Wilson: Nie podjęliśmy jeszcze żadnej decyzji w sprawie domów aukcyjnych jednak chcemy mieć znacznie lepszy system handlu niż w Diablo II. Może to przyjąć formę domów aukcyjnych, albo innego, nowego systemu handlu, który jest nieco prostszy, może handel przez Battle.net. Mógłby być to sposób na handel między graczami bez konieczności bycia w grze. Nie podjęliśmy jednak żadnej konkretnej decyzji w tej kwestii, ale raczej zmierzamy w tym kierunku. Uważamy, że jest to coś bardzo ważnego z perspektywy tworzenia gry.
G4: Czy w związku ze stworzeniem Battle.net 2.0 oraz systemem Real ID które będą wykorzystane w Starcraft II, czy nadal będzie opcja grania postaciami Realm, oraz Open w Diablo III?
Jay Wilson: Nie wydaje mi się że możemy zbyt dużo powiedzieć na ten temat w chwili obecnej. Niezbyt wiele czasu poświęciliśmy na pracy z Battle.net, ani nie rozmawialiśmy o tym co on oznacza dla Diablo III. Współpracujemy na tyle, żeby upewnić się że nie zmierzają oni w przeciwnym kierunku niż my.
G4: Co do bonusów na przedmiotach, co planujecie w tej kwestii?
Jay Wilson: Staramy się być tak kreatywni jak to tylko możliwe. Jednak jak już mówiłem, przedmioty to coś czym zajmiemy się później, chociaż na chwilę obecną mamy listę około 300 affixów. Wiele z nich z pewnością jest jednak niezbyt aktualna. Istotne dla nas jest stworzenie większej ilości różnych przedmiotów, które nie będą oczywistym rozwiązaniem, kiedy potrzebujemy tylko dwóch konkretnych atrybutów. Zawsze fajnie jest jak znajduje się przedmiot ze statystykami których potrzebujemy i czymś jeszcze.
G4: UI gry wiele czerpało z MMO, szczególnie z World of Warcraft. Jak myślisz, jak będą podchodzili do tego gracze Diablo II, a jak osoby które grały w World of Warcraft czy inne MMO?
Jay Wilson: Myślę, że gracze Diablo II polubią nowe UI, ponieważ czerpie ono sporo z poprzedniej części, ale wiele jego elementów zostało poprawionych. Sporo eksperymentowaliśmy z wieloma elementami. Na przykład pierwotnie mieliśmy ekwipunek w tetrisowym stylu Diablo II. Potem porzuciliśmy ten pomysł i poszliśmy w kierunku prostszego rozwiązania, podobnego do World of Warcraft: jeden przedmiot na jedno miejsce. Okazało się jednak, że nie było to dla nas dobre rozwiązanie. Chcieliśmy, żeby ikonki przedmiotów były nieco większe. Wtedy jednak ekwipunek byłby znacznie mniejszy, w związku z tym trzeba było pójść na kompromis. Są dwie wielkości przedmiotów, ale tylko dwie. Nie zajmuje zbyt wiele czasu ich ułożenie i nie jest to irytujące dla osób, które nie lubiły ekwipunku w Diablo II.
W przypadku wielu elementów uważamy, że poprawki są bardzo wyraźne. Hotbar jest bardzo dobrym przykładem. Posiadanie czterech przycisków, które robiłyby dokładnie to samo co w Diablo II z punktu widzenia twórców nie wydawało się dobrym rozwiązaniem. Mikstury były złym rozwiązaniem. Każda klasa w obliczu zagrożenia musiała zrobić dokładnie to samo. W Diablo III będą różne umiejętności które pozwolą na jego uniknięcie. Różnią się one, nie tylko w zależności od tego jaką klasą grasz, ale również tego, jakie umiejętności rozwijasz. Wydaje nam się, że gra się po prostu lepiej.
G4: Czy w waszych planach, Diablo III ma być podobne na końcu do Diablo II, gdzie gracze robili "Pindle runy" i powracali cały czas do tych samych miejsc, czy może będzie możliwość doświadczania jakiś nowych elementów?
Jay Wilson: Zdecydowanie lepiej, jeśli gracz będzie doświadczał większej ilości elementów gry. Jednak gracze będą zawsze wybierali inny sposób gry dla osiągnięcia tego co chcą. Nawet jeśli taka ścieżka doprowadzi ich do szału... lub nie będzie w ogóle ciekawa. Nie jest to jednak ich wina. Leży ona bowiem po stronie twórców gry. To właśnie nasze zadanie, aby sprawić, że nawet droga po najmniejszej linii oporu jest nadal atrakcyjna.
Mamy zaplanowane określone rozwiązania i naszym celem jest zapewnienie, że gracze będą zainteresowani powracaniem do większej ilości contentu.
Dobrym przykładem z innej naszej gry jest system zadań w World of Warcraft, który zachęca gracza do podróżowania po świecie i robienia wielu rzeczy. Jednak są to w większości powtarzalne akcje. Nie oznacza to jednak że nie jest to fajne, nuda przychodzi bowiem z robienia czegoś po raz kolejny, w ten sam sposób. Jeśli mógłbyś powtórzyć coś w nieco inny sposób, będzie to nadal interesujące i właśnie taki cel stawiamy przed sobą.
G4: Pozostaje do ogłoszenia jeszcze jedna klasa. Widać tutaj miejsce dla kogoś w stylu amazonki, postaci walczącej na dystans bez wsparcia magii. Jakieś wskazówki?
Jay Wilson: Nie.
Source: G4tv.com
Data publikacji : 29.08.2009
Data modyfikacji : 29.08.2009
Komentarz (40)
-
Świetny artykuł aż miło się czyta przy kawce :P Pocieszył mnie fakt iż będzie można zrobić ogromny pożytek ze złotem , koniec z przeklinaniem że źle dodałem kamyki do gniazd w przedmiocie oraz dodawanie punktow w drzewku umiejętności do skilli bez obawy że spiepsze build postaci.
Hendel prościejszy niż dom aukcyjny brzmi zachęcająco zwłaszcz że prawdopodobnie będzie można zostawiać itemy na sprzedaż i nie koniecznie musimy przy handlu być obecni w grze.
Ogólnie Blizz wprowadza bardzo dużo ułatwień które nam umilą czas w rozgrywce co mnie ogromnie czieszy :)
PS.
Co do postaci Mnicha to wiedziałem że jest jakiś haczyk a mianowicie ma on mniej wytrzymałości aniżeli Barbarzyńca i aby nią wymiatać to należy odpowiednio rozbudować build postaci nie wątpliwe jest że będzie to klasa trudna do rozwinięcia ale myśle że warto będzie się troche przy niej pomęczyć :)~Kunta_kinte
2009/08/29 19:23 -
Witam mam prośbę. Czy redakcja mogłaby porównać ekipunek z DIII z ekwipunkiem z DII? Nie jestem przekonany do tego nowego systemu z kolei system z DII był wg mnie świetny.~turial
2009/08/29 19:25 -
turiel a co dokładnie ci nie pasuje w tym nowym systemie ekwipunku ? według mnie jest o wiele obszerniejszy i funkcjonalny , posiada większe możliwości co raczej ułatwia rozgrywke i pozwala na dokładne gospodarowanie itemami w inventory. Torby które możemy odnaleźć w grze pomogą nam porządnie segregować przedmioty. Natomiast jeśli chodzi o wielkość ikon przedmiotów to myśle że blizz to odpowiednio zbalansował :)~Kunta_kinte
2009/08/29 19:36 -
Ja mam tylko jedno zastrzeżenie mianowicie chodzi o system Bind-on-equip, według mnie to całkowita głupota. Jedną z największych zalet D2 była właśnie wolność handlu. To nic, że Bind-of-equip są tylko przedmioty powyżej 85 poziomu, a właściwie to nawet jeszcze gorzej. W tej chwili to wygląda tak, znajduje jakiś fajny item powyżej 85lvl i go zakładam, za chwile znajduje item 90lvl, wiec co robię oczywiście wymieniam, a co robię z tamtym, chyba mogę go sobie tylko wsadzić w d... O ile do tej pory wszystko co Blizz ogłaszał mi się podobało, ponieważ były to poprawione błędy z D2 o tyle Bind-of-equip to totalnie nietrafiony pomysł.~Masuo
2009/08/29 19:49 -
Dzieki wielkie panowie za przetlumaczenie tego wywiadu!~michu64
2009/08/29 21:47 -
BOE (bind on equip) jest dobrym rozwiazaniem TYLKO w przypadku, kiedy unique items > rare items.
Wymarzony dla mnie system to unique - boe, rare items tak jak w d2. Wowczas jak zakladasz unique to wiesz, czy jest lepszy czy warto czy lepiej sprzedac...
W przypadku rare items (jesli bylyby to najlepsze itemy w grze) znajdujesz wypas item dla swojego chara, ale zawsze mozesz znalezc lepszy...bo czegos takiego jak perf rare raczej nie ma -
Zgadzam się co do BoE
Mam nadzieję że developerzy pójdą po rozum do głowy i to usuną, ponieważ to chyba najbardziej nietrafiony z pomysłów z jakim się spotkałem czytając o Diablo III.
P.S. Odpowiedź na ostatnie pytanie jest świetna :D~Nishrek
2009/08/29 22:52 -
~LuMislav
Niestety nie mogę się z tobą zgodzić wg mnie żaden item nie powinien być BoE, takie rozwiązanie nie ma żadnego sensu a jedyne co wnosi do gry to ograniczenie/utrudnienie handlu. Dodam także, że grałem w WoWa gdzie te rozwiązanie jest zastosowane i szczerze nie widzę w tym nic pozytywnego. A co do tego co napisał ~LuMislav:"Wówczas jak zakładasz unique to wiesz, czy jest lepszy czy warto czy lepiej sprzedać..." w takiej sytuacji musiałbym latać w rare itemach dopóki nie znalazłbym perf unique, bo wiadomo jedynymi itemami, które się w takiej sytuacji nosi są perfy i tylko je opłaca się zakładać, a reszta unikatow tylko i wyłącznie na sell jakimś low lvlom. Jeżeli się mylę i ktos zna powod dla ktorego BoE jest dobre to prosiłbym, aby mnie oświecono bo sam nie potrafię znalesc nawet jednego plusa tego rozwiązania.
Ps.Ostatnia odpowiedz faktycznie jest niesamowicie wyczerpująca.~Masuo
2009/08/30 00:11 -
@Nishrek nie świetna genialna, miażdżąca wręcz.W sumie nie wiadomo czy zaprzecza że będzie coś z łukiem, czy znów nie zgodził się na wskazówki. Jak na moje to może być wszystko, nawet mistrz Yoda ;)~seraf
2009/08/30 00:19 -
o boze przypisywanie przedmiotow do postaci to okropny pomysl , moze inne rozwiazania diablo to przycmia, ale masakra jakies BoE tak samo jak jakies tracenie zlota przy smierci to sa 2 WTOPY BLIZZA dotyczace Diablo III, oby poszli po rozum do glowy :(
-
tracenie zlota przy smierci spowoduje spadek wartosci zlota bo bedzie sie handlowac innymi rzeczami ktore nie znikna ze skrzynki, a zloto znow bedzie sluzyc do pierdol jak kupowanie potionkow naprawa przedmiotow ozywianie merca czy wyjmowanie jakihs kamykow albo respec umiejetnosci, a co do dwoch ostatnich to pro gracz i tak wie jak rozdac umiejetnosci i jakie kamyki w co wlozyc wiec na co mu takie udogodnienia :(
-
Osobiscie się nie zgodze z tym że złym pomysłem jest wyjmowanie kamyków z gniazd i wymienianie ich to samo się tyczy reset skilli jest to bardzo ważny element , może nie najważniejszy ale ułatwia graczowi rozgrywke. Kto powiedział że będziemy tracic złoto po śmierci ? słszałem że Blizz dąży do tego by nie robić za dużych kar za śmierć zwłaszcza że zmierzają do tego by złoto miało jakieś istotne i zarazem kożystne dla nas znaczenie w grze. Ale co do BoE dokładnie to sam szczerze mówiąc nie wiem co mam o tym sądzić , raczej mam mieszane uczucia co do tego.~Kunta_kinte
2009/08/30 14:00 -
niepoprawna-> ale sa też noob gracze na których będzie można zarobić w ten sposób :))
BoE nie wiem do końca jakie to usprawnienie ma dawać... chętnie usłyszałbym pracownika blizza który wypisuję mi listę zalet tego rozwiązania. Jedyne co ja widzę, to mnóstwo zamieszania i marnych efektów. A takich przemiotów nie można nawet przerzucić międz swoimi postaciami ? -
No jasne najlepiej zeby przy smierci wogole nie dostawac zadnych kar ba zamias tego jakies dodatkow bonusy za efektowna smierc to nawewno zmotywoje graczy da stania sie lemingiem. Tak tak juz widze samych pro graczy w tydzien po premierze gry i z pewnascia pierwsze ich postacie beda wybitne pro. A tak to przynajmniej istnieje mozliwosc przebudowy postaci w miare jak nasze doswiadczenie i obycie z gra rosnie a nie zaczynanie wszystkiego od poczatku (chyba niektorzy nie wiedza co to znaczylo nabicie 90 lev postaci w podstawce). Co do pomyslu BoE to podpisuje sie pod nim wszystkimi 5 konczynami :). Mam wrazenie ze przytlaczajaca wiekszosc stawia znak = miedzy przyszlym Diablo 3 a Diablo 2 Lod i to w wersji 1.12 w dodatku. W porywach szczescia to moze Diablo 3 v1.00 = Diablo 2 Lod v1.07. Lepiej zeby gra wyszla za 2-3 lata zeby to nie wygladalo jak z drugim diabelkiem 1.5 roku poslizgu i akt 4 jakby niedokonczony i skrocony z braku czasu.~Marius
2009/08/30 14:53 -
Rogal Nooby czy nie noby ja wiem że każdemu zdarzy się włożyć nieporządany kamyk w przedmiot i co potem ? w DII było by już po ptokach jak to mówią ^^ z umiejętnościami nie jednokrotnie widzialem doświadczonych graczy którzy narzekali na swój build postaci ze względu na to że źle dodali statystyki i całkowicie popieram tu Mariusa na high lvl wygląda to zupełnie inaczej. Wkońcu dążymy do tego by nasza postać wymiatała na BN. Po co mam robic od nowa build skoro moge sobie za garść złota usunąc niechciany skill i rozdać punkty w właściwe miejsce ? logiczne. Zwłaszcza że teraz będzie o wiele większe pole do eksperymentowania.~Kunta_kinte
2009/08/30 15:21 -
Kunta kinte ale teraz to pojechales z textem "wiem że każdemu zdarzy się włożyć nieporządany kamyk w przedmiot i co potem ? w DII było by już po ptokach jak to mówią" hyba dla ciebie bylo po ptakach przeciez w diablo 2 jest forula w kostce horadrimow do usuwania kamykow i run, wkladasz przedmiot scrool portalu rune hel i mutujesz i juz nie ma kamykow, wiec uwazaj kinta kunte z tymi madrosciami bo hyba w diablo 2 nigdy nie grales, a co do twojego kunta kinte kto powiedzial ze bedziemy tracic zloto przy smierci, tez cie oswiece powiedzial to sam nasz kochany jay wilson. Panuje widze kompletna dezinformacja :(
-
He przepraszam pani niepoprawna nie zwróciłem na to uwagi że mykami z kostki można usunąć kamienie a nawet jeśli to ułatwienie w DIII o wiele bardziej mi pasuje :) nie wygłaszam żadnych madrości po prostu wyrażam swoje zdanie :) chyba mam do tego prawo :] więc nie bluzgaj koleżanko i daruj sobie takie texty że nie grałem w diablo bo ja się z tobą bił na słowa nie będe ponieważ to nie mój poziom :] Co do złota to było mawiane przez Joya Wilson że nie starają się ukarać gracza za śmierć i nie koniecznie musi to być złoto , może też to być w postaci czeogś innego :)~Kunta_kinte
2009/08/30 16:04 -
ehhh... no i tu właśnie nie rozumiem posunięcia ze strony blizza, z ogłaszaniem tak wcześnie tej gry, do premiery zostało myślę spokojnie 2 lata, bo przecież nie wydadzą jej w styczniu 2011, o ile w ogóle wydadzą, a tu każdy już się kłóci i myśli o najmniejszym szczególe, gdzie tak naprawdę mało rzeczy jest pewnych. Mam nadzieje, że przez te 2 lata hardcore prodkucji gra naprawdę zniesie z nóg, tylko co robić przez te 2lata ? :/ i w sumie też racja, jak za 2 lata wypadnie ta aktualna grafika
-
Kunta Kinte a ty dalej niedowiarek, prosze daje ci cytat jay wilson i link "w sumie utrata złota nie jest taka zła" http://diablo3.net.pl/portal.php?serwis=d3&dzial=1&id=69&search=6294
-
niepoprawna z tego co Joy Willson napisał nie wynika jasno że może to być złoto aczkolwiek nie był by to zły pomysł. wszystko może się zmienić a jeśli nawet by takie rozwiązanie zaistniało w grze to tym bardziej ludzie będą uważać na forse aby jej nie tracić tylko umiejętnie wydawać :) W ten sposób ilość złota będzie istotna w grze tak myśle. A jak będzie ? przekonamy się jak DIII wyjdzie :)~Kunta_kinte
2009/08/30 17:13 -
Mozna jeszcze przezyc utrate zlota, ale zeby to nie bylo tak duzo jak bylo w diablo 2 gdzie bodajze tracilo sie jednapiata calosci zlota, i to nawet ze skrzynki, a wiadomo ze laaaagi potrafia byc bezlitosne szczegolnie dla postaci z mala obrona i iloscia zycia, taki barb to moze przezyje laagi ale taki wizard czy monk to raczej nie, widac to na diablo 2 jak gram z czarkami, jest laag ja przezyje a patrze juz czarka dentka :)
-
Apropo skrzynki czy wiadomo coś o storage jak będzie to wyglądało , czy będzie wieksza , jakieś kieszenie na specjalne itemy itp. jaka bedzie max pojemność na złoto w depo ?~Kunta_kinte
2009/08/30 20:12 -
Z tego co gdzies czytalam to mowil bashiock ze nie bedzie czegos takiego jak skrzynka, taka w stylu diablo 2 stojaca gdzies sobie w miescie, po prostu ekwipunek bedzie caly czas dostepny przy postaci i bedzie mogla hodzic z tym wszystkim i bedzie sie mogla przelanczac miedzy torbami takimi zakladkami w kazdym momencie nawet jak bedzie w dziczy walczyc z potworami, ale nie wiadomo czy jeszcze przez te kilka lat produkcji tego jeszcze nie zmienia, przeciez byli przeciwnikami tetrisa a jednak tetris poworocil wiec kto ich tam wie :P
-
Dzięki za info w sumie było by łatwiej nie musiałbym latać od skrzyni do skrzyni ponieważ wszystko nosiłbym przy sobie no ale w takim razie jak mają wprowadzić kare za śmierć utrata złota to wówczas nie chcielbyśmy tego złota mieć przy sobie tylko bezpieczne w skrzynce :) zobaczymy jak to będzie.~Kunta_kinte
2009/08/30 20:55 -
kunta kinte a co to ma do rzeczy "trata złota to wówczas nie chcielbyśmy tego złota mieć przy sobie tylko bezpieczne w skrzynce :)" przeciez zloto w diablo 2 nie bylo bezpieczne w skrzynce bo podczas smierci zabieralo ze skrzynki ktora byla uznawana za taki bezpieczny schowek, ach co za ironia :P
-
No dobrze ale teraz rozmawiamy tu o Diablo III :) troche wyobraźni kobieto :P~Kunta_kinte
2009/08/30 23:28 -
Jak w diablo 3 wprowadza utrate zlota to beda ci je zabierac nawet ze skrzynki ktorej nawet nie planuja narazie robic wiec nie wiem o czym do mnie rozkminiasz
-
Utrata zlota to utrata zlota, i go nie uratujesz przed gra, chyba ze wsypiesz na inna postac i to nie wiadomo bo bashiok juz mowil ze bedzie taki ogolny schowek zeby latwo mozna bylo przezucac rzeczy miedzy swoimi postaciami, no chyba ze dasz koledze z battlenetu na przechowanie :)
-
A może ktoś dać link na screeny z ekwipunkiem nowym? Strasznie mnie zainteresowała ta kwestia, boję się że ni będzie mi się podobać.
Kwestia buildów - ma koleś rację - najbardziej wkurzało kiedy na 40lvl twoja postać była za słaba żeby zabić jakiegoś tam moba i człowiek zaczynał od nowa. Tak samo jak denerwowały postaci muły - przerzucanie itemów było strasznie denerwujące.
Proszę o SCREEN'a :) -
Grał ktoś z Was kiedyś w grę "Loki"? Uważam, że akt Borderlands swoją scenerią bardzo przypomina jeden z aktów tejże gry. Poza tym twórcy Diablo także, idąc w ślady producentów Lokiego, zwiększyli znacznie rozmiar Bossów. Ale to jednak dobrze, że Blizz czerpie z dobrych wzorców, jeśli dorzuci do gry multum przedmiotów i ten ciekawy styl walki - Diablo nie będzie miało sobie równych
A co do BoE, czy jest możliwość pozbycia się takiego przedmiotu - chociażby poprzez sprzedaż kupcowi w mieście? -
*Bishop - tak jest taka mozliwosc oczywiscie
-
Gdzieś czytałem że Blizz również bierze przykład z God of War :) nie pamiętam gdzie dokładnie ale coś wspominali o walce Barbarzyńcy. Jak znajde to wyśle link.~Kunta_kinte
2009/08/31 15:31 -
~Kunta_kinte: Wymiękłem jak przeczytałem Twój komentarz :P Odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się w tłumaczeniu wywiadu powyżej :P
-
kunta kinte blagam ty juz lepiej nic nie pisz :)
-
Jeny, naprawdę nikt nie da linku na jakieś zdjęcie z aktualnym ekwipunkiem? :( C'mon people :)
-
Ups :P faktycznie wyżej napisane wiedziałem że gdzieś czytałem xD Niepoprawna ugryź się :P~Kunta_kinte
2009/08/31 15:59 -
kunta kinte a co do god of war to zagraj w to bardzo warto, zobaczysz jak sie walczy czyms w stylu monka czyli haryzmatycznym krotosem :)
-
Niepoprawna a tobie proponuje sprawdzić czy nie ma cię na dworze xD Co do God of War tutaj też czytałem http://grrr.pl/2009/02/11/god-of-war-iii-podobny-do-diablo-iii/~Kunta_kinte
2009/08/31 16:07 -
aj kunta kinte ty mowisz ze gdzies czytales ze diablo 3 inspiruje sie god of war3 a dales linka w ktorym pisze ze to god of war 3 inspiruje sie oprawa av diablo 3, zreszta nie wazne i tak bede grala w god of war i diablo 2 dopuki nie wyjdzie diablo 3
-
Obie gry powinny czerpać od siebie inspiracje aj niepoprawna tylko się czepiasz niepotrzebnie :P coś ciężko z tobą dojść do ładu.~Kunta_kinte
2009/08/31 16:47




