Blizzard odpowiada na najczęściej zadawane pytania o Diablo III

Data publikacji : 01.06.2012

Otrzymaliśmy od Blizzarda odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się na łamach oficjalnego forum. Poniżej znajdziecie informacje na temat rozgrywki, elementów interfejsu, opcjach społecznościowych. Zapraszamy!

Dlaczego zabijanie bossów nie odświeża efektu Męstwa Nephalemów? Czy nie miał tak działać?

Mimo, że przyglądamy się Męstwu Nephalemów, uważamy, że zmiany z patcha 1.0.3 mogą wpłynąć na balans na tyle, że 30 minutowy buff od jednego rzadkiego przeciwnika do drugiego może być wystarczający. Przekonamy się.

Powinien być jakiś wskaźnik wskazujący to, kiedy resetuje się czas wskrzeszania.

Nie jest to zły pomysł, jednak nie jesteśmy pewni czy jest to niezbędne.

Dlaczego periodyczne obrażenia Bezcześciela (Desecrator) są tak duże skoro problemy z lagiem często sprawiają, że nawet po wyjściu z efektu działania umiejętności w dalszym ciągu otrzymujemy obrażenia?

W chwili obecnej jesteśmy zadowoleni z obrażeń. W dalszym ciągu będziemy przyglądać się temu, aby minimalizować wpływ opóźnienia (latency) na grę.

Czy animacja wybuchu przeciwników Molten (po zabiciu wroga) może być bardziej widoczna? Wydaje się ona być zbyt subtelna biorąc pod uwagę to, ile zadaje obrażeń.

Jest ona taka, jaka powinna być. Musicie zwracać uwagę na to, z czym walczycie i z czym może wiązać się śmierć waszych wrogów.

Czy Ogniste Łancuchy (Fire Chains) mają zabijać jednym uderzeniem?

Jedynie postacie grające w trybie Hardcore [żart]. Umiejętność ta jest bardzo potężna, jednak poprawki z patcha 1.0.3 powinny sprawić, że będzie nieco mniej szalona.

Czy macie jakieś przemyślenia związane z ukrytymi/domyślnymi affixami? Niektórzy przeciwnicy naturalnie posiadają więcej życia, dlatego czempioni tego typu mają go więcej niż pozostali. Morlu Incinerators mają standardowo umiejętność teleportu i meteoru. Tego rodzaju przeciwnicy zwykle są pomijani.

Nie ma żadnych ukrytych affixów, jednak przeciwnicy zachowują swoje standardowe umiejętności, przez co część wrogów może być trudniejsza od pozostałych. Nauczenie się gry i zrozumienie jej mechanik pozwala na łatwe wychwytywanie tych elementów.

Czy macie w planach wprowadzenie jakiejś mechaniki, kiedy gracze ustawiają sztandar przyciskając "G"?

W chwili obecnej można dzięki temu rozgniatać małe zwierzątka, więc jest to całkiem fajne! Dodamy do tego mechanikę wysyłania sygnału na mapie.

Czy planujecie, aby opisy umiejętności zmieniały się, kiedy gracz zakłada przedmiot, który ma na nie bezpośredni wpływ (na przykład skraca czas regeneracji umiejętności lub zwiększa obrażenia)?

Byłoby to świetne, jednak sporym wyzwaniem jest wprowadzenie czegoś takiego. Wciąż staramy się sprawdzić, jak mogłoby się to wpasować w jakimś patchu.

Czy macie w planach wprowadzenie jednej z poniższych opcji:

Numeryczny czas regeneracji umiejętności.

Celowo nie chcemy rozbudowywać niektórych opcji w Diablo III, dlatego nie jest to coś, co planujemy obecnie dodać do gry.

Możliwość przesuwania i zmiany rozmiaru okienka czata.

Bardzo chcemy to zrobić, jednak w związku z pewnymi ograniczeniami i tym, jak działa nasze UI, będzie to bardzo trudne. Postaramy się to zrobić, jednak nic nie możemy obiecać.

Zwiększanie lub zmniejszanie wielkości czcionki na czacie.

Jest to coś, co dodajemy do przyszłej aktualizacji.

Możliwość widzenia efektów absorpcji na kuli życia, abym mógł reagować w zależności od tego, ile absorpcji mi pozostało.

Nie chcemy dodawać niczego na paski życia i zasobów. Jeśli się okaże, że coś takiego jest potrzebne, wolelibyśmy skorzystać z innych elementów UI lub efektów wizualnych.

Możliwość utrzymania Męstwa Nephalemów kiedy przypadkowo jestem rozłączony z serwera.

Bardzo byśmy chcieli, aby było to możliwe, jednak z dodaniem tego wiązałoby się wiele wyzwań. Obecnie znajduje się to na naszej liście rzeczy, które chcielibyśmy dodać, jednak przyglądamy się temu jak i kiedy będziemy mogli to zrobić.

Możliwość widzenia ikonki dla umiejętności Zaklęta Broń (Magic Weapon) Czarownika.

Zostanie to dodane w kolejnym patchu.

Aby poprzedni towarzysz automatycznie zaczynał podążać za mną, kiedy zaczynam nową sesję gry, żebym nie zapomniał o jego zwerbowaniu w mieście.

Jest to dobry pomysł! Na pewno przyjrzymy się temu.

Fajnie jakby kowal pokazywał, jakiego rodzaju materiały otrzymam ze złomowania danego przedmiotu.

Rozmawialiśmy na ten temat, jednak nie mamy planów wprowadzenia tego w najbliższej przyszłości. Jest kilka bardziej palących problemów w przypadku rzemieślników.

Aby nasi sprzymierzeńcy nie atakowali niewrażliwych celów i skupiali się tych, które mogą zranić.

Przyjrzymy się temu.

Aby pasek doświadczenia znikał po osiągnięciu maksymalnego poziomu.

Ukrycie kilku pikseli raczej nie jest warte wysiłku, który możemy skierować na rozwiązywanie bardziej istotnych problemów.

Możliwość zobaczenia, na jakim poziomie trudności grają moi znajomi.

Tak! W patchu 1.0.3 poprawiamy nieco menu socjalne, włączając w to takie elementy jak bardziej uszczegółowione opisy związane z tym, co robią twoi znajomi, kto jeszcze jest w ich grze, na jakim poziomie trudności itd. Również sekcja szybkiego dołączania się działa lepiej i pokazuje tylko osoby, których postać jest w odpowiednim dla ciebie przedziale poziomów i na poziomie trudności, który odblokowałeś.

Fajnie by było, gdybyście przypomnieli o trybie wyboru umiejętności (Elective mode), abym po zaznajomieniu się z grą mógł spróbować bardziej zaawansowanych buildów postaci.

Podpowiedzi na ekranach logowania przypominają o tym, jednak dodamy to również w systemie samouczków.

Autor: Dominik "BeLial" Misiak, Grzegorz "Sigmar" Sadziński
Data publikacji : 01.06.2012
Data modyfikacji : 01.06.2012
Liczba wyświetleń tekstu: 9174

Komentarz (49)

  • o proszę - miło jest wiedzieć, że coś się dzieje- a diabeł będzie i lepszy i stabilniejszy... na razie jednak narzekamy!;)
    ~Huragano
    2012/06/01 13:15
  • ale nieee Blizzard tylko liczy kasę i olał już graczy.

    Piszmy zbiorowy pozew rozwodowy
    ~ZurinArctus
    2012/06/01 13:56
  • hehe co racja to racja:) Patche zapowiadaja sie niezle:) ja nie narzekam dla mnie D3 jest rewelacyjna rozrywka po pracy:)
    ~Holman
    2012/06/01 14:15
  • Miło by było jak by dodali możliwość blokowania pasku skilli, już nie raz mi sie zdarzyło ręcznie wywalić skilla przez szybkie machanie :/
    ~GoT3N
    2012/06/01 14:17
  • sporo jeszcze mozna ulepszyc czy poprawić,
    i fajny pomysl jest ten o któryn GoT3N mówi.
    Blizz mój ziom
    ~RaseRy
    2012/06/01 14:53
  • @GoT3N
    Da się zablokować pasek wyłączając elusive mode czy jak się to nazywa. To co pozwala wkładać umiejętności gdzie chcemy.
    Po prostu włóż sobie umiejętności z włączonym el. a potem wyłącz i po kłopocie.
    ~LinQ
    2012/06/01 15:13
  • "W chwili obecnej jesteśmy zadowoleni z obrażeń. W dalszym ciągu będziemy przyglądać się temu, aby minimalizować wpływ opóźnienia (latency) na grę."

    NO NARESZCIE BĘDZIE MOŻNA OMIJAĆ POCISKI!
    ~SzRaPnEL
    2012/06/01 15:16
  • @LinQ

    Tak tylko to wymaga wchodzenia w opcje i zmieniania a osoba taka jak ja która lubi eksperymentować z bulidami i je zmieniać, to było by męczące. Dlatego taka mała kłódka gdzieś tam z rogu była by miła i wygodniejsza.
    ~GoT3N
    2012/06/01 15:33
  • Albo rozwiązanie z wow'a, że przeciągać umiejętności można jak wciśnięty jest shift. Gdy włączymy takie blokowanie w opcjach.
    ~Dark_Angel
    2012/06/01 15:44
  • nie ma co sie za bardzo podniecac tymi zmianami. wcisneli nam BETE to wiadomo, ze musza teraz cos kminic.
    ~stricker10
    2012/06/01 15:57
  • Szykują się wielkie zmiany , zmienia czcionkę na czacie ;]
    ~elasa
    2012/06/01 16:40
  • Podsumowując odpowiedzi Bli$$arda:
    Mamy was w spasionych od fastfoodów doopskach i nie chce nam się nic robić, bo już swoje zarobiliśmy.

    Mogliby wydać patcha poprawiające MASĘ błędów w tekście (np. słynne '.. na na...' w rozwinięciu opisu umiejętności templara)

    Eh...
    ~Hamu
    2012/06/01 17:01
  • @ elasa:
    To chyba najlepsze podsumowanie polityki blizzarda ;-))

    Niech lepiej wprowadzą możliwość gry offline bez konieczności logowania się na battlenet, bo przy ich problemach technicznych z serwerami diabolo to póki co jest jedna wielka porażka.
    ~Kamilbolt
    2012/06/01 17:04
  • Jeżeli Blizzard dalej oczekuje opinii również od stron fanowskich takich jak www.diablo3.net.pl to moja propozycja: Zdecydowanie rozbudować wyszukiwanie w AH bo obecnie jest bardzo ubogi i do tego często nie działa w pełni poprawnie (nie mówię o problemach z zakupami/sprzedażą).
    W tej chwili AH i jego jedynie podstawowe opcje oraz oczywiście beznadziejny loot najbardziej mi przeszkadzają.
    ~crux
    2012/06/01 17:08
  • Ja oczywiście rozumiem, że blizzard chciał żeby poszukiwanie przedmiotów było jedną z istotnych części rozgrywki. Wysnuli stąd jak dla mnie błędny wniosek, że beznadziejny loot jakoś zrealizuje ten pomysł. To mogłoby się sprawdzić o ile kowal i złotnik byliby odpowiednio dobrze opracowani. obecnie gram w I akcie Hell i do tej pory wypadło mi może 2-3 rzeczy, które dało się użyć! do tego mam w skrzyni jakieś 3 k materiałów do kowala, których nie ma sensu na razie użyć. Jak dla mnie to szkolenie kowala powinno wyglądać tak jaka w wow'ie-nie za kasę, tylko każdy wyrobiony przedmiot daje expa kowalowi. W ten sposób ja bym nie gromadził bezsensowanie materiałów, korzystal z kowala, który mógłby coś sensownego wykuć. Do tej nie powinno się nic płacić za wyrabianie przedmiotów natomiast zmniejszyć loot magicznych przedmitów ( zresztą białych i szarych tak samo bo tylko zabierają czas jak prze przypadek je się podniesie i potem trzeba wywalać z ekwipunku). Jak narazie lista zmian - porażająca
    ~vokus
    2012/06/01 18:02
  • Walic przedmioty,gram sobie od godzinki a tu wyskakuje mi blad 3006 i wypier...mnie z gry.Po ponownyej probie zalogowania ,wyskakuje mi blad 37 swiadczascy o pelnym serwerze.Jak mnie zrobili w chu....a.Za co my placimy.?
    ~mateoni
    2012/06/01 18:49
  • Ja chciałem tylko zapytać redakcję: czy doszła moja praca konkursowa?

    Pozdrawiam
    ~feng
    2012/06/01 18:50
  • Cały dzień było ok i znowu k.. to samo. Tym razem wywaliło mnie z gry z komunikatem że nie udało się utworzyć własnej drużyny czy jakoś tak o.O
    ~Rephlex
    2012/06/01 18:51
  • Heh, ta.. znowu padło :) Człowiek chciał pograć, a tu zonk. Trzeci dzień z rzędu.

    Tylko bez nadmiernej frustracji w komentarzach proszę :)
    ~BeLial
    Battlenet Network
    2012/06/01 18:53
  • To samo co powyżej... Wróciłem z roboty, pół godzinki grania, wywaliło i chyba pograne do ok 24... Idzie się załamać...
    ~Shaitan
    2012/06/01 18:55
  • I znów pojawił się błąd nr 1 'problem z tworzeniem drużyny' takie cos w środku nawalanki to jest szczyt chamstwa myślałem, ze rozwiązali problemy pojawiające się wczoraj a tu widać, że znów powtórka z rozrywki. A na dodatek tego od wczoraj diablo zaczyna mi się zawieszać i gra nie odpowiada, a nigdy takiego problemu nie było.
    Co jest grane z tym Blizzem;/
    ~Hoage
    2012/06/01 18:58
  • dodatkowo:
    przy wyciaganiu gemow powinna byc szansa na zniszczenie gema
    nie wiem, 5 max 10%
    deliktatnie podniesc poziom trudnosci normal i kolejne
    ~Keron
    2012/06/01 18:59
  • hehe, Błąd nr 1 :)

    dla "pocieszenia" w stanach też padło
    ~SzRaPnEL
    2012/06/01 19:02
  • Lista zmian powinna być bardzo dużo, a nie "zwiększenie czcionki w czacie". Taka firma ośmiesza się !

    1. Kamyki i karty kowala/złotnika mają kolor biały = zwykłe przedmioty. Chociaż kamyki niech będą zielone !
    2. Za dużo wypada niebieskich
    3. Nie można ustalić, aby ukryć pokazywanie itemów białych i szarych (jak w TQ)
    4. Zwykłe książki do czytania wypadają na zielono... po co to komu, lepiej ten kolor wykorzystać w pkt 1.
    ~Bejo
    2012/06/01 19:04
  • Akurat odkryłem event w krypcie, tego jordana czy coś.. idę od kompa bo mnie wkurza:P
    ~Pedroxx
    2012/06/01 19:06
  • Gra wcale nie jest latwa, pograj sobie na hellu/inferno bez kupowania na AH, a tych beznadziejnych dropach które są w 90% śmieciami. Przedmioty w D3 to dramat, gram 3h na hellu z mf 140% i nic nie leci. Chcesz mieć trudno, graj na inferno, proste. Co do serwerów i błędów to kompromitacja blizzarda, nic więcej, gra online która nie działa co chwila. Jak nie dali single player to ich zakichanym obiwiązkiem jest sprawić by serwery wytrzymywały obciążenie.
    ~tankrider-2
    2012/06/01 19:07
  • Niech oni lepiej naprawią efekt na broni który się nazywa
    "XXX życia za trafienie przeciwnika"
    Bo w żadnej broni czy zbroi to nie działa. Wszystko idzie w
    "XXX życia za zabicie przeciwnika"
    ~blade18
    2012/06/01 19:13
  • Witam, niestety ale ja swoją kpię oddałem w emiku i spisałem reklamację. Odpowiedź mam dostać na dniach. Niestety, spełniam wszystkie wymagania systemowe oraz łącze internetowe 30 mb jednak nie umożliwia mi to korzystania z gry. Blizzard... zawiodłem się. TYLE.
    ~lucreey
    2012/06/01 19:34
  • gram na hellu
    nie uzyam ani jednego itemka z ah, jakos specjalnie trudno nie jest (nie liczac poje... mobow z invsem, na ktore nie dzialaja pulapki dopoki sie nie pojawia ...)
    ogolnie konczylem normala z 1000 dps i to byl smiech
    one hitowanie pozniej mobow na koszmarze tez wcale trudne nie bylo
    dopiero na hell musze strzelic wiecej niz 1-2 razy zeby zabic
    caly czas poki co bez ah, drugi akt hell, 7 000 dps, demon hunter
    ale zgadzam sie, looty to jakas porazka, legendarki to wogole od razu na szmelc, kompletnie sie nie nadaja do uzytku (zwykle leca na duzo nizszy poziom ...)
    ~Keron
    2012/06/01 19:34
  • jest 21 wiek a taka firma jak Blizzard nie potrafi poradzić sobie z problemami technicznymi. gratulacje
    ~lucreey
    2012/06/01 19:36
  • blizzard faila tego pokroju mial tylko z wowem (podstawka, dzien premiery, niemozliwosc zalozenia konta)

    nawet sc2 nie mial takiej porazki jak to co sie dzieje z d3,widocznie duzo ludzi musialo odejsc a ci co zostali nie dali rady napisac sensownego systemu
    ~Keron
    2012/06/01 19:37
  • jeszcze chwile niestabilności serwerów i ludzie zaczną oddawać grę na reklamację masowo..
    ~lucreey
    2012/06/01 19:40
  • ~Keron
    To Ty masz chyba wyjątkowego farta... Ja kończyłem normal z DPSem około 400 i uwierz mi, że łatwo nie było. Na Hellu na początku mam DPS 2200 i jest bardzo ciężko. Bardzo ciężko już było na koszmarze.

    Znów widzę, że Polaczki czytać ze zrozumieniem nie umieją. A gdzie do cholery macie napisane, że to oficjalna lista zmian i że jest zamknięta? To tylko odpowiedzi na część pytań graczy. To co wprowadzą może wykraczać daleko poza ramy, o których się wypowiadają.
    ~Vendeur
    2012/06/01 20:15
  • Co do kiepskich dropów z D3, to wydaje mi się ze to celowa taktyka ze strony blizza. To wymusza na ogromnej liczbie graczy korzystanie z AH, a ten zacznie niebawem przynosic dodatkowe krocie blizowi po wprowadzeniu waluty. Im więcej transakcji tym pełniejsza sakwa:)
    ~dr_Payudo
    2012/06/01 21:03
  • I tu jest problem. Bo ja mam lot tragiczny i cokolwiek bym robił, nie jestem jednak w stanie zabić Diablo na koszmarze. Mam tylko 14k hp i 2,2k dps (Barb). Diablo sam w sobie nie jest trudny, ale jego cień z klonami nie do przejścia. Po prostu nie starcza mi życia i nie mam jak go odnowić :/. W ten sposób odechciało mi się grać i robię sobie przerwę.

    Oczywiście z AH korzystać nie zamierzam, bo co to za przyjemność, aby kupić coś dobrego bez żadnego zachodu...
    ~Vendeur
    2012/06/01 21:26
  • A nie bylo pytania dlaczego ta gra jest takim gniotem? Nie bylo pytania na temat itimization? Jaki sens jest grac w to skoro nie ma run, runewordow, talizmanow, prawdziwych nikatow. Kiedy maja zamiar wprowadzic areny, czy moze czekaja z tym na wypuszczenie dodatku, i tam zawra pvp zeby mialo to jakas zawartosc zeby kolejny raz wydoic idiotow? Dalej szkoda pisac. Tak wogole niwniakom polecam poczytac co pisza madrzy ludzie na incgamers, czy oficjalnym forum b$$$$$$$$, potem zastanowic sie nad tym w czym biezecie udzial. I dajcie spokoj z idiotycznymi argumentami ze d2 tez na poczatku nie bylo dobrze przyjete i ludzie narzekali, wlasnie uzbrojeni w doswiadczenie d3 powinno byc lepsze poza tym mieli na to az 12 lat.
    ~yethwa
    2012/06/01 22:10
  • Ja za to ginę na piekle czarką u Beliala na 1 hit !!!! ( z tarczami ofc) A farmie już tyle czasu że niedługo wbije 60lvl lol

    ale mi się podoba :P
    ~ZurinArctus
    2012/06/01 23:26
  • @Vendeur
    Może musisz zmienić skill'e, ja przedwczoraj pokonałem go też barbem ale z 12-13k hp i 1,7k dps'u. Teraz na piekle jadę z 2k, ciekawe czy dam rade z Leoric'iem:)
    ~Dark_Angel
    2012/06/02 00:15
  • Panowie tu nie ma kogo bronić ani po co...zawalili sprawę i tyle. Wiedziałem, że tak się skończy przejęcie przez Activision. Jak zaczęła się gra o prawdziwe pieniądze to fani się skończyli. Tyle, że tym razem to Blizzard może być skończony dla fanów.
    ~vokus
    2012/06/02 01:02
  • @Vendeur

    Ja miałem 1700 dps i 15k hp jak przechodziłem barbem diablo na koszu i faktycznie najtrudniejszy z trzech etapów to ten z cieniem i klonem. Mnie nawet bardziej klon irtytował bo zadawał całkiem spory dmg. Proponuje użyć grzmotnięcia (basha) z runą zamroczenie (clobber) 35% szansy na ogłuszenie to na tyle dużo by nie dawać diabołowi wyprowadzać swoich ataków. A propo klona raz udało mi się przez przypadek uciec na tyle daleko że zniknął i nie musiałem z nim walczyć kiedy cień diablo znów się pojawił. Nie ma jednak jakiejś reguły bo innym razem mimo że uciekłem w podobny sposób to musiałem walczyć z dwoma naraz co skończyło się kiepsko. No i oczywiście obowiązkowo dwa skille z zakładki szału czyli berserker i trzęsienie ziemi. Prócz tego okrzyki na pancerz i dmg i skill z redukcją obrażeń. A na klona hammer of ancients z runą na dmg do 270% od broni. Nie twierdzę że to jakiś super build ale po użyciu tego zestawu diablo padł za drugim podejściem. Powodzonka i głowa do góry :)
    ~powalsky
    2012/06/02 02:18
  • właśnie wprowadzają nowego patcha! :)
    ~SzRaPnEL
    2012/06/02 03:13
  • i znowu nie można grać-blizzard powinien uruchomić usługę na telefon w której będą informować np.sms-em kiedy można pograć...;/

    http://www.weszlo.com/news/10590 a tu ciekawostka
    ~Duriel
    2012/06/02 03:36
  • @Duriel
    kiepska recenzja laika co normala nie przeszedl i nie walczyl z uber championami :)

    a dla rozrywki dobry build dla sorki inferno:
    http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#blQRSO!YXf!bYZbZY
    ~SzRaPnEL
    2012/06/02 03:41
  • EU leży, Azja i Ameryka śmiga. Widać Pakistańczycy są lepsi jako technicy:/ od europejczyków.
    ~hellbert
    2012/06/02 03:52
  • @Vendeur
    Skille przemyśl i zmień. Podczas swojej gry od koszmaru do inferno skille zmieniałem 3-4 razy a za każdym razem po zmianie myślałem "No, teraz jest super, wymiatam" :) W tej grze trzeba pomyśleć nad własnym rozwojem a nie jak w D2 pakować w schemat.
    ~crux
    2012/06/02 05:53
  • ~Qnar
    2012/06/02 10:01
  • Diablo na koszu dla barba to easy mode ... swój klon idzie zatłuc na stunie. Natomiast nie rozumiem pomysłów, które tu się przewijają co jakiś czas "nie korzystaj z AH" niby dlaczego mają ludzie nie korzystać? AH jest częścią gry i kupowanie tam itemów żeby ułatwić grę jest jak najbardziej uzasadnione. Nie rozumiem tym bardziej tych opinii żeby przez to przechodzić grę Np. na dwóch poziomach z jedną słabą bronią bo lepszej nie udało się wydropić. To nie jest "Pro" to jest głupota. A bezmyślne tłuczenie mobów kończy się na piekle albo II akcie inferno zależy jak kto ogarnia .... Co do tych zmian to lepiej żeby skoncentrowali się na stabilności serwerów bo teraz to porażka.
    ~dragonkam
    2012/06/02 11:38
  • @SzRaPnEL-zgadzam się z Twoją opinią co do tej recenzji,wrzuciłem jako ciekawostke
    ~Duriel
    2012/06/02 14:41
  • Zacznijmy od tego że trzeba być idiotą żeby porównywać Diablo do Fallouta. Proponowałbym zestawić jeszcze z NFSem i Battlefieldem. ;)
    ~powalsky
    2012/06/02 14:58